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Opéra de Lyon

Within three months of taking over at the Opéra de Lyon, Nagano had taken the company into the recording studio to record Prokofiev’s frivolous early operatic masterpiece L’Amour des Trois Oranges in the première recording of the original French version (Virgin, 1989). There followed a series of recordings of productions acclaimed in the opera house, including Strauss’ own French version of Salomé (Virgin, 1991) and the original version of Ariadne auf Naxos with the Hofmannsthal’s adaptation of Molière’s Le Bourgeois gentilhomme, entitled Der Bürger als Edelmann (Virgin, 1997).

Other releases for Virgin have included Poulenc’s Dialogues des Carmélites (1992), a Busoni double-bill, Arlecchino and Turandot (1993) and Carlisle Floyd’s Susannah (1994), while for Erato Nagano recorded Debussy’s unfinished Rodrigue et Chiméne (orchestrated by Edison Denisov; 1995), Offenbach’s Les contes d’Hoffman, Stravinsky’s The Rake’s Progress (both 1996), Massenet’s Werther (1997) and Busoni’s Doktor Faust (1999), with both completions by Busoni’s pupil Philipp Jarnach, and Anthony Beaumont – which won a Grammy Award for Best Opera Recording.

For Deutsche Grammophon’s exciting 20/21 contemporary music series Nagano recorded Peter Eötvös’ startling operatic version of Chekov’s Three Sisters (1999), where the protagonists are sung by three counter-tenors. Perhaps most controversial was Nagano’s première and subsequent recording of John Adams’ second opera The Death of Klinghoffer (Nonesuch, 1992), to which he is returning for a TV production with the London Symphony Orchestra.

With the orchestra alone, Nagano recorded over a dozen discs or repertoire which extended from Bruch concerti to Varese and Kurt Weill.

With the Opéra de Lyon, Nagano made a hugely successful visit to Japan in September 1997 with a production of Bizet’s Carmen.Innerhalb von drei Monaten der Übernahme an der Opéra de Lyon, hatte Nagano das Unternehmen ins Tonstudio getroffen, um Prokofjews frivol frühen Opern- Meisterwerk L’ Amour des Trois Oranges in der Ersteinspielung der ursprünglichen Version Französisch (Virgin , 1989) aufzunehmen. Es folgte eine Reihe von Aufnahmen von Produktionen gefeierten in der Oper , einschließlich eigener Französisch Strauss ‘ Version von Salomé (Virgin , 1991) und der ursprünglichen Version von Ariadne auf Naxos mit dem Hofmannsthals Adaption von Le Bourgeois Molières gentilhomme dem Titel Der Bürger als Edelmann (Virgin , 1997).

Andere Veröffentlichungen für Virgin haben Poulencs Dialogues des Carmélites (1992) , ein Busoni Doppel -bill , Arlecchino und Turandot (1993) und Carlisle Floyds Susannah (1994) enthalten , während für Erato Nagano aufgezeichnet Debussys unvollendet Rodrigue et Chimène ( orchestriert von Edison Denisov ; 1995), Offenbachs Les contes d’ Hoffman, ist Strawinskys The Rake s Progress (beide 1996), Massenets Werther (1997) und Busonis Doktor Faust (1999) , mit beiden Fertigstellungen von Busoni -Schüler Philipp Jarnach und Anthony Beaumont – , die einen Grammy Award gewonnen für Best Opera Recording .

Für spannende 20/21 Deutsche Grammophon zeitgenössische Musik Serie Nagano aufgezeichnet Peter Eötvös ‘ überraschende Opern- Version von Tschechows Drei Schwestern (1999) , wo die Protagonisten durch drei Zähler – Tenöre gesungen werden . Vielleicht umstrittensten war Nagano Premiere und die anschließende Aufnahme der zweiten Oper John Adams ‘ The Death of Klinghoffer ( Nonesuch , 1992) , auf die er für eine TV- Produktion mit dem London Symphony Orchestra zurück.

Mit dem Orchester allein verzeichnete Nagano über ein Dutzend Scheiben oder Repertoire, das von Bruch Concerti nach Varese und Kurt Weill erweitert.

Mit der Opéra de Lyon , machte Nagano eine enorm erfolgreichen Besuch in Japan im September 1997 mit einer Produktion von Bizets Carmen.Dans les trois mois de la reprise à l’Opéra de Lyon , Nagano avait pris la société dans le studio d’enregistrement pour enregistrer frivole chef d’oeuvre tôt opéra de Prokofiev L’Amour des Trois Oranges dans l’enregistrement première de la version française originale (Virgin , 1989). Il s’en est suivi une série d’enregistrements de productions acclamées dans l’opéra, y compris la propre version française de Strauss de Salomé (Virgin , 1991) et la version originale de Ariadne auf Naxos avec l’adaptation du Bourgeois gentilhomme de Molière du Hofmannsthal , intitulé Der Bürger als Edelmann (Virgin , 1997).

Autres communiqués pour Virgin ont inclus Dialogues des Carmélites de Poulenc (1992), une Busoni double projet de loi, Arlecchino et Turandot (1993) et Susannah de Carlisle Floyd (1994) , tandis que pour Erato Nagano enregistré inachevé Rodrigue et Chimène de Debussy ( orchestrée par Edison Denisov ; 1995) , Les contes d’ Hoffman d’Offenbach , Stravinsky progrès de The Rake ( comme en 1996 ) , Werther de Massenet (1997) et Doktor Faust de Busoni (1999), avec deux finitions par élève Philipp Jarnach de Busoni , et Anthony Beaumont – qui a remporté un Grammy Award pour le meilleur enregistrement de l’Opéra.

Pour excitant 20/21 musique contemporaine série Nagano de Deutsche Grammophon enregistré surprenante opéra version Peter Eötvös des Trois Sœurs de Tchekhov (1999), où les protagonistes sont chantés par trois contre-ténors . Peut-être le plus controversé était la première de Nagano et l’enregistrement ultérieur de John Adams second opéra The Death of Klinghoffer ( Nonesuch , 1992) , à laquelle il est de retour pour une production de télévision avec le London Symphony Orchestra .

Avec l’ orchestre seul , Nagano a enregistré plus d’une douzaine de disques ou répertoire qui s’étend de concertos de Bruch à Varese et Kurt Weill .

À l’Opéra de Lyon , Nagano a effectué une visite un énorme succès au Japon en Septembre 1997, avec une production de Carmen de Bizet.